Україна - європейська країна
Тема. Україна – європейська країна.
Мета:
Оформлення: Конституція України, репродукції краєвидів України, вишитий рушник, вислови, прислів’я, музичні записи.
Сенека
Д. Байрон
Г. Сковорода
Т.Шевченко
В. Симоненко
Д. Павличко
Французьке прислів’я
В. Сосюра
П. Тичина
Овдій
Л. Костенко.
Хід заняття
творче завдання «Улюблена Батьківщина». Учитель поділяє дошку на дві половини і просить учнів назвати різні епітети до слів «Батьківщина» і «мати». Наприклад, Батьківщина — щедра, добра, ніжна, любляча, захищаюча. Мати — ласкава, добра, ніжна, любляча, чуйна, співчуваюча. Учні називають слова — учитель записує їх на дошці. Слово вчителя. Україна — це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати — Батьківщина. вправа « мікрофон». А як ви відповіли б на запитання: «Маленька Україна чи велика?» Слово вчителя. Так, на це запитання важко дати однозначну відповідь. На земній кулі є країни-гіганти, які займають величезну територію,— це Росія, Австралія, Канада, Китай, Сполучені Штати Америки. За кількістю населення до найбільших країн світу належать Китай та Індія. Є на нашій планеті й зовсім маленькі країни — і за площею території, яку займають, і за кількістю населення. Наприклад, князівство Монако займає площу менше за два квадратні кілометри і налічує менше ніж 30 тисяч осіб населення. У масштабах України це невеличке містечко, райцентр. Україна за світовими мірками і не велика, і не маленька. Однак серед країн Європи (якщо не брати до уваги європейську частину Росії) наша країна має найбільшу територію — 603,7 тис. км. Із заходу на схід вона простягається на 1316 км, а з півночі на південь — на 839 км. За кількістю населення вона посідає п’яте місце в Європі після таких країн, як Німеччина, Італія, Англія і Франція. В Україні проживає 47,5 млн осіб. Майже три чверті з них — українці. Крім того, живуть у нас представники більш ніж ста інших національностей. А мільйони українців живуть в інших країнах світу. виступ учня-читця. 1-й учень На білому світі є різні країни, Де ріки, ліси і лани… Та тільки одна на землі Україна, А ми її доньки й сини. Усюди є небо, і зорі скрізь сяють, І квіти усюди ростуть… Та тільки одну батьківщину Ми маєм …її Україною звуть. Слово вчителя. Так, у кожного одна батьківщина і кожний має любити її. Давайте зараз поговоримо про те, що являє собою наша Україна, що є в неї визначного, знаменитого, милого і рідного; за що її можна любити. виступ учнів-читців. 2-й учень. Україна — це прекрасна, чудова земля, яка розкинулася на тисячу кілометрів із заходу на схід і на сотні кілометрів із півночі на південь. 3-й учень. На такій величезній території й велика різноманітність природи: тут є і гори, і низовини, і височини, і балки, і яри, і багато-багато великих і малих річок. 4-й учень. Наша Україна розташована в центрі Європи. Географічний центр Європи знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області. Через усю Україну з півночі на південь протікає могутній Дніпро — одна з найбільших річок Європи. На берегах Дніпра розкинувся красень-Київ — столиця нашої держави. З півдня Україну омивають моря — Чорне й Азовське. На заході здіймаються у небо вершини Карпат, а на півдні роз-кинулися Кримські гори. Густі ліси на півночі — це Полісся. А далі на південь природні пейзажі поступово змінюються, переходячи у вільні степи. Ось така дивовижна природа нашої України. 5-й учень. Довжина державного кордону становить 7700 км. Україна межує з сімома країнами. (Назвіть ці країни). Південну частину омивають води Чорного і Азовського морів, де проходять водні кордони з азіатськими країнами. (Назвіть їх). Україна – єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Україна складається з різних регіонів: Буковина, Волинь, Полісся, Таврія, Карпатські гори, Донбас… Але серед них найкраще, наймиліше те місце, де ми народилися і виросли. Бесіда. Кожна людина — патріот своєї держави, її свідомий громадянин. Як ви розумієте значення слова «патріот»? (Патріот — це людина, яка любить свою вітчизну, віддана своєму народові.) А що означає слово «громадянин»? (Громадянин — той, хто належить до постійного населення якої небудь держави, користується її правами і виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави. Кожний справжній громадянин — це патріот, який працює на благо своєї країни, бореться за її незалежність, щастя і процвітання.) Чи може школяр відчувати себе справжнім громадянином своєї вітчизни, її патріотом? Що для цього треба робити? (Головне завдання школярів — оволодівати знаннями, щоб у майбутньому давати користь своїй країні.)
6-й учень. Фактично Україна стала буферною державою між країнами Західної Європи і Російською федерацією на сході. Сучасне геліополітичне положення України в Європі визначає її винятково важливу роль у розв’язанні ключових економічних і політичних проблем усього континенту. Україна володіє найбільшою транзитною енергетичною мережею в Європі – через територію нашої держави проходять три з дев’яти транспортних коридорів. 40% її національного експорту спрямовано до європейських держав.
7-й учень. Наш шлях у майбутнє – це шлях, яким іде Об’єднана Європа. Ми з її народами належимо до однієї цивілізації, поділяємо одні цінності. Історія, економічні перспективи, інтереси людей дають чітку відповідь на запитання – де нам шукати свою долю. Наше місце – в Європейському Союзі. Наша мета – Україна в Об’єднаній Європі. У Європі - історичний шанс Українии розкрити свої можливості. Кожен крок до Європи – це нові можливості для мільйонів Українців. Ще недавно вступ до Європейського союзу багатьом здавався дуже далекою перспективою. Але вільні європейські народи не раз прискорювали час. Символами швидких змін стали уламки Берлінської стіни, круглий стіл у Варшаві і наш Майдан у Києві. Україна відкрила історію Європи третього тисячоліття. Ми – вже не «узбіччя» Європи. Ми знаходимося у центрі Європи.
Лише в єдності сила Європи. Просто на очах Україна збагатила палітру Європи новим відтінком. На черзі - нові яскраві барви. Бо нема нічого більш творчого і потужного, ніж переможна свобода. Вона створила Європу і в ній її майбутеє.
Руханка. ( Вправа виконується сидячи. Діти виконують певні рухи).
Наша Україна багата на ліси, пшеничні поля, чисту воду.
· Якщо ви знаєте, що треба берегти природу, економити чисту воду, - дайте один одному руку.
· Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і піклуватись про нашу Батьківщину – Україну, - сплесніть у долоні.
· Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту, бережете українську пісню, - сплетіть руки вгорі.
· Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитись до Герба, Прапора і Гімну, -встаньте.
Учитель. Я хочу, щоб ви пригадали відомі вам прислів’я, приказки про країну. Поєднайте початок та кінець висловів:
· Свій край, як рай, а чужа країна, як домовина.
· Кожному мила своя сторона.
· Рідна земля і в жмені мила.
· Людина без Батьківщини - як птах без гнізда.
· Рідна країна – мати, чужа – мачуха.
· Кожний край має свій звичай.
Слово вчителя. Послухайте байку Леоніда Глібова «Бджола і мухи». Хтось Мухам набрехав, Що на чужині краще жити, Що слід усім туди летіти, Хто щастя тут не мав. А Мухи разом задзижчали: Наслухались дві Мухи того дива. «Тут,— кажуть,— доля нещаслива, Покиньмо, кумо, Україну — Нехай їй хрін! Та помандруймо на чужину, Аж до веселих тих долин, Де доля кращая вітає І, може, плаче, нас ждучи… Зими там, кажуть, не буває,— Гуляй, безпечно живучи!» Так одна Муха-цокотуха Базікала з кумою вдвох,— Коли поглянуть на горох — Сидить Бджола та мовчки й слуха. «Здоровенькі були! — Обидві Мухи загули.— От добре, що зустрілись з вами… Ануте й ви збирайтесь з нами!» На це Бджола сказала їм: «Шкода! Я рідну Україну Не проміняю на чужину, Нехай це щастя вам самим». «Ось годі, не кажіть! Жили ми тут — добра не знали, Бодай би так не жить! Не то пани, селяни — Усяке шкодить нам; Щодня таке життя погане,— Колись так буде й вам!» «Ні, я цього не сподіваюсь,— Сказала їм Бджола.— Мені шаноба скрізь була, Бо я без діла не тиняюсь, А вам — Однаково, що тут, що там: Ви ні на кого не жалкуйте; Обридло тут — туди мандруйте На втіху павукам». Запитання до учнів. Чому не застаріла байка, написана понад сто років тому? Як би ви спробували переконати мух?
Україна – наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса.Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне – не тільки хата й подвіря, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.
8-й учень. Розквітай, прекрасна Україно!
Рідна земле, матінко моя.
Хай лунає мова солов’їна,
Пісня неповторная твоя.
9-й учень. Хай смереки, ясени,тополі,
Квіти, луки,трави і сади.
Шепчуть вірші щедрі, добрі,
Вільні, чисті, із джерельної води.
Заключне слово вчителя. Кожна людина — це патріот своєї держави, її свідомий громадянин. Ви — громадяни України, і саме вам належить її майбутнє. То ж своїми знаннями, працею, здобутками підносіть її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. |
Немає коментарів:
Дописати коментар